The Paintings Section From Davis Museum ha sido creada a partir de algunos precedentes, tanto conceptuales como formales. Conceptualmente, The Museum of American Art in Berlin (MoAA) ha sido una referencia importante, sobretodo en como elaboró varias pinturas de gran formato en las que se describían los momentos cruciales de la llegada de la cultura norteamericana en Europa después de la Segunda Guerra Mundial. Formalmente, las pinturas de Gerhard Richter, han sido de gran inspiración, especialmente por su técnica de proyectar y dibujar fotografías sobre lienzo y difuminarlas en el proceso de creación. Desde 2020, otros artistas empezaron a ser inspiradores para la creación de esta sección, como es el caso de Henri Matisse, Giorgio de Chirico, Francis Bacon, George Condo, y David Hockney, por su libre uso del color, formas, composición y perspectivas desconcertantes.
Espero que los espectadores comprendan que existe una narrativa dentro de la Historia del Arte que trata sobre los artistas que han creado sus propios museos, como la Boîte-en-valise, de Marcel Duchamp, la Galerie Légitime, de Robert Filliou, y el Musée d'Art Moderne, Département des Aigles, de Marcel Broodthaers. Para continuar esta narrativa he fundado el Davis Museum, ubicado en una urna electoral y difundido a través de las redes sociales, es a la vez una escultura ready-made, una colección de arte contemporáneo de pequeño formato, un archivo digital en línea, un proyecto de arte colectivo sin ánimo de lucro y una entidad cultural reconocida por la Generalitat de Catalunya. The Paintings Section From Davis Museum, es la única sección donde las obras están a la venta tanto en Saatchi Art como en la DCS Contemporary. Las pinturas están agrupadas en retratos, bodegones, interiores, exteriores y mitología clásica.
Elegí el óleo sobre lienzo porque me interesa esta técnica, no solo por su versatilidad como medio, sino también por su depósito histórico de imágenes e ideas. Solo utilizo los mejores materiales: lienzo de lino, pinturas al óleo Old Holland, medium y barniz Talens. Como el Davis Museum es un cubo, elegí el formato cuadrado para las pinturas. En cuanto al color, las obras pueden dividirse en tres grupos: las del Período Gris, que incluye las pinturas realizadas entre 2011 y 2016; posteriormente, las del Período Azul, que abarca las obras realizadas entre 2016 y 2018; y finalmente, las del Período a Color que incluye las obras realizadas desde 2019 hasta la actualidad.
Haz click aquí para ver mi vídeo de cómo empaqueto mis obras de arte para ser enviadas a los coleccionistas.
Alejandro Vásquez Herrero, Viladecans, España
Ashish Mistry, Atlanta, EE. UU.
Brandon Gillian, Oceanside, California, EE. UU.
Carles Vidal Garganta, Barcelona, España
Daniel Marcoux, Montreal, Canadá
Denise Siqueira, São Paulo, Brasil
Francesc Torres, Barcelona, España
Geert De Kegel, Zele, Bélgica
James Dacre, Londres, Inglaterra
James Norton, Blue Ridge, Georgia, EE. UU.
Joe Smith, Nueva York, EE. UU.
Johnny Temple, Uxbridge, Canadá
Peter Verstraeten, Sint-Martens-Latem, Bélgica
Philip Henderson, Atlanta, EE. UU.
Soteris Argyrou, Nicosia, Chipre
Taylor Smith, Indianápolis, EE. UU.
Yellowstone Club, Big Sky, Montana, EE. UU.
The Paintings Section from the Davis Museum in Barcelona was created from various conceptual and formal inspirations. Conceptually, The Museum of American Art in Berlin (MoAA) was a major influence in the creation of this section, specifically in its creation of a group of large-format paintings that documented crucial moments of the arrival of American culture in Europe after World War II. Formally, the paintings of Gerhard Richter, were also a major inspiration, particularly his technique of projecting and drawing photographs onto canvas and blurring them in the re-creation process. Since 2020, other artists have also been an inspiration for the creation of this section: Henri Matisse, Giorgio de Chirico, Francis Bacon, George Condo, and David Hockney, for their free use of color, shapes, composition and their use of disconcerting perspectives.
I hope that viewers will understand the narrative of artists who have created their own museums, such as Marcel Duchamp's Boîte-en-valise, Robert Filliou's Galerie Légitime, and Marcel Broodthaers' Musée d'Art Moderne, Département des Aigles. The Davis Museum, symbolically created in an electoral urn and primarily disseminated through social media, is a ready-made sculpture, a collection of small-format contemporary art, an online digital archive, a non-profit collective art project, and a cultural entity recognized by the Generalitat de Catalunya. The Paintings Section From Davis Museum is the only section where the works are for sale both on Saatchi Art and on DCS Contemporary, and it is divided into portraits and still lifes that represent the previously mentioned artists and their works.
I chose oil on canvas as my medium because I am interested in this technique, not only for its versatility as a medium, but also for its historical deposit of images and ideas. I only used the best painting materials: linen canvas, Old Holland oil paints and Talens medium and varnish. Since the Davis Museum is a cube, I chose the square format for all paintings. As for color, they can be divided into three periods: the "Grey Period", which includes paintings made between 2011 and 2016; subsequently, the "Blue Period", which covers works made between 2016 and 2018; and finally, "Full Color Period" which includes works made from 2019 to the present.
Click here to watch our video on how we package our artwork for shipping.
Alejandro Vásquez Herrero, Viladecans, Spain
Ashish Mistry, Atlanta, USA
Brandon Gillian, Oceanside, California, USA
Carles Vidal Garganta, Barcelona, Spain
Daniel Marcoux, Montreal, Canada
Denise Siqueira, São Paulo, Brazil
Francesc Torres, Barcelona, Spain
Geert De Kegel, Zele, Belgium
James Dacre, London, England
James Norton, Blue Ridge, Georgia, USA
Joe Smith, New York, USA
Johnny Temple, Uxbridge, Canada
Peter Verstraeten, Sint-Martens-Latem, Belgium
Philip Henderson, Atlanta, USA
Soteris Argyrou, Nicosia, Cyprus
Taylor Smith, Indianapolis, USA
Yellowstone Club, Big Sky, Montana, USA